POLEDŇOVÁ, Ivana a Zdenka STRÁNSKÁ. Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances. In Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 123. 2006. ISSN 0887-0446.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances
Název česky Sociální adaptace dětí v prostředí školy - problémy, poruchy
Autoři POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika).
Vydání Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 123. 2006.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 1.636
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00039207
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISSN 0887-0446
UT WoS 000240000100355
Klíčová slova česky sociální adaptace; školní prostředí
Klíčová slova anglicky social adaptation; school environment
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 26. 3. 2010 16:46.
Anotace
The paper focuses on the issues of maladaptation of children in the school environment, which can be associated with their academic failure. An empirical study was conducted, aimed on the relationships of anxiety, depression, adaptation problems, and academic failure. The sample of children aged between 10 and 15 year completed the Depression scale of the Child Behavior Checklist by T. M. Achenbach and C. Edelbrock, the child version of the Spielberger State-Trait Anxiety Scale and a nomination technique for school class. Internalized and externalized problems in children s behavior were identified; these problems might be interconnected and associated with school achievement. There is a prospect to successful correction of the adaptation problems due to developing self-reflection at the children.
Anotace česky
Příspěvek je věnován otázkám maladaptace dětí v prostředí školy, která může souviset s jejich akademickými neúspěchy. Byla realizována empirická studie vztahu úzkosti a deprese a adaptačních problémů dětí v prostředí školy i jejich školní podvýkonnosti. K výzkumu dětí ve věku 10-15 let jsme použili tyto metody: škálu depresivity z Dotazníku poruch chování dítěte T. M. Achenbacha a C. Edelbrocka, Škálu na měření úzkosti a úzkostnosti u dětí C.D. Spielbergera a nominační techniku ke skupinovému výzkumu školních tříd. Byly potvrzeny tzv. internalizované a externalizované poruchové tendence v chování dětí, které se mohou vzájemně ovlivňovat a souvisí se školní výkonností. Vzhledem k vyvíjející se schopnosti sebereflexe se u dětí existuje šance jejich adaptační problémy úspěšně korigovat.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:25