ANTLOVÁ, Klára, Tomáš GREGOROVIČ, Jindřich TANDLER a Lubomír POPELÍNSKÝ. Web and ICT Competencies in different types of SME. In Proceedings of Conference on ENTERprise Information Systems CENTERIS 2009. Portugalsko: University of Trás-os-Montes e Alto Douro, 2009, 7 s. ISBN 978-972-669-929-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Web and ICT Competencies in different types of SME
Autoři ANTLOVÁ, Klára (203 Česká republika), Tomáš GREGOROVIČ (203 Česká republika), Jindřich TANDLER (203 Česká republika) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant).
Vydání Portugalsko, Proceedings of Conference on ENTERprise Information Systems CENTERIS 2009, 7 s. 2009.
Nakladatel University of Trás-os-Montes e Alto Douro
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/09:00039360
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-972-669-929-3
Klíčová slova česky Webová prezentace; SME; ICT kompetence; internetový marketing; dlouhodobý růst; data mining
Klíčová slova anglicky Web presentation; small and medium enterprises; ICT competencies; internet marketing; long term growth; data mining
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Lubomír Popelínský, Ph.D., učo 1945. Změněno: 31. 3. 2010 23:26.
Anotace
In this paper we investigate the correspondence between information and communication technology (ICT) competencies, web presentation and the type of their business area. We explore what are the most important criteria of web presentation in successful growing small and medium enterprises (SMEs) according their business area (some company are service oriented and the others are producers). This view brings some interesting results. We have evidence that a long-term growth can be predicted from the web presentation and types of industry or services with high accuracy. We also show which attributes of the web page are the most important for that prediction. This investigation helps to SMEs to improve their competitiveness, better communication with customers and to find a proper internet marketing strategy.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 05:21