2009
Wiki prostředí a Wikipedie jako nástroj výuky
RAMBOUSEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Wiki prostředí a Wikipedie jako nástroj výuky
Název anglicky
Wiki environment and Wikipedia as Teaching Tool
Autoři
RAMBOUSEK, Jiří (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, SCO 2009, Sborník 6. ročníku konference o elektronické podpoře výuky, od s. 244-249, 6 s. 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00029961
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-4878-2
Klíčová slova česky
e-learning; elektronická podpora výuky; Wiki; Wikipedie; kolaborativní učení; konstruktivismus
Klíčová slova anglicky
e-learning; Wiki; Wikipedia; teaching tools; collaborative learning; constructivism
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2010 00:05, Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
V originále
Příspěvek v první části shrnuje možnosti využití wiki (vlastní instalace nebo existujících projektů, např. Wikipedie) při vedení kurzů či přípravě výukových materiálů a uvádí praktické zkušenosti z takových kurzů a projektů zaměřených na výuku překladu. Závěrečná část se zabývá místem Wikipedie ve školní a akademické praxi, navrhuje častěji zadávat v kurzech jako úkol aktivní editaci jejích hesel a upozorňuje také na její potenciál jako kolekce/korpusu amatérských textů (včetně jejich vývojových verzí) využitelné pro výzkum i výuku.
Anglicky
The first part of the paper sums up the possibilities of using Wiki (a separate installation, or an existing project like Wikipedia) for running courses and compiling interactive learning materials, and offers practical experience from several projects of this type. The closing part deals with the position of Wikipedia in schools and in academia. It refers to some sources in English, argues in favor of assigning editing in Wikipedia to students, and points out the potential of Wikipedia as source of non-professional texts (including successive versions) by multiple authors; these represent a useful data for research or teaching.
Návaznosti
GA405/07/0652, projekt VaV |
|