2008
Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Lucie PROCHÁZKOVÁ a Marie VÍTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf
Název česky
Vzdělávání učitelů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity s ohledem na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky
Education of teachers at the Faculty of Education at the Masaryk University according to the education of pupils with special needs
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, garant) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, od s. 28-34, 7 s. Europäische Identität, Band 2, 2008
Nakladatel
LIT Verlag
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00039395
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-7000-0826-2
Klíčová slova česky
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; reformy; legislativa; univerzita; učitel; rámcový vzdělávací program
Klíčová slova anglicky
pupil with special need; reforms; legislation; university; teacher; framework educational programme
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 3. 2010 17:51, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
V originále
In der Tschechischen Republik kam es in den letzten Jahren zu Änderungen in der beruflichen Vorbereitung der LehrerInnen. So wurde beispielsweise das Studienprogramm im Bereich der Sonderpädagogik im Hinblick auf das so genannte Bologna-Prozess geändert und besteht derzeit aus drei Teilen: Bachelor, Master und Doktor. Die Bildung und Erziehung von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf ist keine Domäne des Sonderschulwesens mehr, sondern betrifft immer mehr alle Schultypen und Schuleinrichtungen. Präsentiert wird auch das geplante Forschungsvorhaben.
Česky
V České republice došlo v posledních letech k mnoha změnám v oblasti profesní přípravy učitelů. Studijní program v oblasti speciální pedagogiky byl například s ohledem na Boloňský proces změně a skládá se nyní ze tří částí: bakalář, magistr a doktor. Vzdělávání a výchovu žáků se speciálnímivzdělávacími potřebami již není doménou pouze speciálního školství, nýbrž se týká všech typů škol a školských zařízení. Prezentován je plánovaný výzkumný záměr.
Anglicky
In the Czech Republic a lot of things have changed in the last years. The study programmes in the field of special education changed according to the Bologna-process, there is a bachelor, master and doctor now. The education of pupils with special need is not a specifity of special schools more, it belongs to all schools. The planed reseach is presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|