C 2008

Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Lucie PROCHÁZKOVÁ a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf

Název česky

Vzdělávání učitelů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity s ohledem na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Education of teachers at the Faculty of Education at the Masaryk University according to the education of pupils with special needs

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, garant) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, od s. 28-34, 7 s. Europäische Identität, Band 2, 2008

Nakladatel

LIT Verlag

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00039395

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-7000-0826-2

Klíčová slova česky

žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; reformy; legislativa; univerzita; učitel; rámcový vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

pupil with special need; reforms; legislation; university; teacher; framework educational programme

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 15. 3. 2010 17:51, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Anotace

V originále

In der Tschechischen Republik kam es in den letzten Jahren zu Änderungen in der beruflichen Vorbereitung der LehrerInnen. So wurde beispielsweise das Studienprogramm im Bereich der Sonderpädagogik im Hinblick auf das so genannte Bologna-Prozess geändert und besteht derzeit aus drei Teilen: Bachelor, Master und Doktor. Die Bildung und Erziehung von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf ist keine Domäne des Sonderschulwesens mehr, sondern betrifft immer mehr alle Schultypen und Schuleinrichtungen. Präsentiert wird auch das geplante Forschungsvorhaben.

Česky

V České republice došlo v posledních letech k mnoha změnám v oblasti profesní přípravy učitelů. Studijní program v oblasti speciální pedagogiky byl například s ohledem na Boloňský proces změně a skládá se nyní ze tří částí: bakalář, magistr a doktor. Vzdělávání a výchovu žáků se speciálnímivzdělávacími potřebami již není doménou pouze speciálního školství, nýbrž se týká všech typů škol a školských zařízení. Prezentován je plánovaný výzkumný záměr.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání