Productividad neológica de los elementos prefijales cultos en los textos publicitarios espaňoles
STEHLÍK, Petr. Productividad neológica de los elementos prefijales cultos en los textos publicitarios espaňoles. In Jornadas de estudios románicos. Sección de Hispanística. 1.vydání. Bratislava: AnaPress, 2009, s. 285-291. Tomo II: Lingüística. ISBN 978-80-89137-53-4. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Productividad neológica de los elementos prefijales cultos en los textos publicitarios espaňoles |
Název česky | Neologická produktivita řecko-latinských prefixů ve španělských reklamních textech |
Název anglicky | Neological productivity of Greco-Latin prefix morphemes in Spanish print advertisements |
Autoři | STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 1.vydání. Bratislava, Jornadas de estudios románicos. Sección de Hispanística. od s. 285-291, 7 s. Tomo II: Lingüística, 2009. |
Nakladatel | AnaPress |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | španělština |
Typ výsledku | Kapitola resp. kapitoly v odborné knize |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/09:00039415 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-89137-53-4 |
Klíčová slova česky | Španělština; slovotvorba; prefixace; reklama |
Klíčová slova anglicky | Spanish; word formation; prefixation; advertising |
Štítky | kontrola_RIV |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Změněno: 27. 1. 2013 10:21. |
Anotace |
---|
Este artículo se ocupa de la productividad neológica de los elementos prefijales cultos en la publicidad impresa espańola. Dicha problemática abarca: a) el uso frecuente de los tecnicismos en los textos publicitarios para connotar positivamente el producto con el prestigio de la ciencia y la tecnología occidentales; b) la formación de pseudotecnicismos, sobre todo en los anuncios de cosméticos, para conseguir la connotación positiva descrita en el punto anterior; c) la creación léxica mediante prefijos superlativos (p.ej. ultra-, extra-, super-) en relación con el carácter hiperbólico del lenguaje publicitario. |
Anotace česky |
---|
Článek se zabývá neologickou produktivitou řecko-latinských prefixů ve španělské tištěné reklamě.Tato problematika zahrnuje: a)časté užívání technicismů v reklamních textech za účelem pozitivní konotace produktu s prestiží západní vědy a techniky; b) tvoření pseudotechnicismů, zvláště v reklamách na kosmetiku, pro dosažení pozitivní konotace zmíněné v předchozím bodu; c) tvoření slov pomocí superlativních prefixů (např. ultra-, extra-, super-) ve spojitosti s hyperbolickým charakterem reklamního jazyka. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with the neological productivity of Greco-Latin prefix morphemes in Spanish print advertisements. These problematics include: a) the frequent use of technical terms in advertising texts for positive connotations of the product with the prestige of western science and technology; b) the creation of pseudo-technical terms, especially in cosmetics advertising, for the same reason of positive connotation as indicated before; c) the word formation using superlative prefixes (e.g. ultra-, extra-, super-) in relation with the hyperbolic character of the advertising language. |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 12:19