Detailed Information on Publication Record
2009
Strategie ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Strategie ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání
Name in Czech
Strategie ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání
Name (in English)
Education of Students with Social Disadvantage with Focus on Children of Roma Origin in Early Education
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 223 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5103-4
Keywords (in Czech)
Asistent pedagoga ergodiagnostické centrum speciálněpedagogické centrum deprivace dimenze romské dítě žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English
Teacher assistant ergodiagnostic centre special educational centre deprivation dimension Roma child pupil with special needs school education language handicap ethnopedagogy Roma minority
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/9/2010 14:40, PhDr. Alena Mizerová
V originále
Odborná publikace podává komplexní analýzu teoretických i empirických zdrojů týkajících se edukace jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na problematiku multikulturní edukace jedinců, včetně analýzy integrace jednotlivých vzdělávacích subsystémů do současného školského systému. Úžeji se zaměřuje na důležitý mezník v osobnosti dítěte se sociálním znevýhodněním. Jedná se o celé období předškolního věku s akcentem na vstup dítěte do školy.
In English
The senior lectureship thesis provides a full analysis of the theoretical and empirical sources dealing with education of individuals with special educational needs in area of multicultural education of individuals including analyses the integration of educational subsystems into the current school system. It focuses on important points of personality development of child with special needs. It is the pre-education age with stress on beginning of compulsory school attendance.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|