D 2007

Personality and Sociodemographic Factors as Determiners of the Teachers Life Satisfaction

RYBIČKOVÁ, Marta

Základní údaje

Originální název

Personality and Sociodemographic Factors as Determiners of the Teachers Life Satisfaction

Název česky

: Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů

Autoři

RYBIČKOVÁ, Marta (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, School and Health 21 (2), od s. 343-352, 10 s. 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00051327

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100035

Klíčová slova česky

životní spokojenost, prestiž povolání, učitelé základních škol

Klíčová slova anglicky

life satisfaction; job prestige; teachers of primary schools

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2010 12:57, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

This report summarises the research involving the teachers at the selected primary schools in Brno and its vicinity. The research was aimed at monitoring the sociodemographic and personality characteristics in a sample of primary school teachers and on tracing the link between these characteristics and the teachers life satisfaction. This research is part of a more extensive research focused on the teachers and the teacher trainees attitudes towards the teaching profession from the point of view of their motives to choose teaching as their job, job prestige and job satisfaction.

Česky

Sdělení se týká výzkumu, který proběhl mezi učiteli vybraných základních škol v Brně a blízkém okolí. Výzkum byl zaměřen na zmapování sociodemografických a osobnostních charakteristik vzorku učitelů základních škol a na sledování souvislosti mezi těmi charakteristikami a životní spokojeností učitelů. Výzkum je součástí širšího výzkumu zaměřeného na postoje učitelů a studentů učitelství k učitelské profesi z hlediska motivů k volbě profese, prestiže povolání a pracovní spokojenosti.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století