D 2010

Můžeme se vůbec dívat na vnímané rozhraní času kolem roku 1989 adekvátně?

DOKULIL, Miloš

Základní údaje

Originální název

Můžeme se vůbec dívat na vnímané rozhraní času kolem roku 1989 adekvátně?

Název česky

Můžeme se vůbec dívat na vnímané rozhraní času kolem roku 1989 adekvátně?

Název anglicky

Can We Ever Have an Adequate Look at the Examined Turning Point of 1989?

Autoři

DOKULIL, Miloš

Vydání

1. vyd. Praha, Obnova demokracie v Československu PO ROCE 1989, od s. 21-52, 32 s. 2010

Nakladatel

Epocha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/10:00043567

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-7425-030-9

Klíčová slova česky

hodnoty; životní zázemí; dědictví minulosti; anomie; OF; asymetrický model; polarizace; čekání na Godota; role mládeže a škol

Klíčová slova anglicky

values; heritage of the past; anomie; Civic Forum; asymmetric model; waiting for Godot; roles of schools

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 20:31, prof. PhDr. Ing. Miloslav Dokulil, DrSc.

Anotace

V originále

Události vnímáme s proměnlivými hodnotícími požadavky, i když chceme zůstat objektivními. Závažnou roli tu hraje osobní generační zkušenost. Svérázná anomie let 1938-1948 pokračovala v čase i nadále. Po listopadové "sametové revoluci" bylo fikcí prohlašovat, že se vláda bude k nějakým hodnotám minulosti "vracet". Neexistovaly struktury ani generace, které by takovou cestu účinně nastolily.

Anglicky

Events are treated with variable value requirements even when we want to be objective. A momentous role has been played by the personal generation experience here. A peculiar anomie of 1938-1948 was practised further on in time. After the "Velvet Revolution" of No-vember 1989 it was a fiction to proclaim that the government would "come back" to some values of the past. There were not any structures nor generations to start such a course effec-tively.