2009
Obraz těla jako model světa v řecké surrealistické poezii
VOTAVOVÁ SUMELIDISOVÁ, NicoleZákladní údaje
Originální název
Obraz těla jako model světa v řecké surrealistické poezii
Název anglicky
The representation of the human body as a model of the world in Greek surrealistic poetry
Autoři
VOTAVOVÁ SUMELIDISOVÁ, Nicole (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vydání. Brno, ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ, od s. 318 -327, 10 s. 2009
Nakladatel
Host
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00039752
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7294-320-3
Klíčová slova česky
řecká surrealistická poezie; obraz těla; model světa
Klíčová slova anglicky
Greek surrealistic poetry; representation of the body; model of the world
Změněno: 29. 3. 2010 11:23, Mgr. Nicole Votavová Sumelidisová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá způsoby zobrazení lidského těla v řecké surrealistické poezii a v této souvislosti úlohou historického a kulturního kontextu doby. Zaměřuje se na model celistvosti a dokonalosti těla jako výrazu víry v budoucí svět a nastolení nového harmonického řádu v básních A. Embirikose, představitele meziválečné poezie, a srovnává jej s obrazem fragmentalizovaného a deformovaného těla jako zdroje ohrožení a strachu tak, jak jej nacházíme v poválečných dílech M. Sachturise.
Anglicky
The article deals with the forms of representation of the human body in Greek surrealistic poetry as influenced by the historical and cultural context of the period. It analyzes the model of integrity and perfection as an expression of faith in the future world and of the establishment of harmony that can be found in the works of A. Embirikos, a representative of the interwar poetry. This is contrasted with the phenomenon of fragmentariness and deformation of human body as a literary demonstration of fear of the outside world, the passing character of ones own body and the loss of faith in the future as they are expressed in the early works of M. Sachturis, an author of the first postwar generation.