a 2010

Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education

TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education

Název česky

Zvýšení motivační účinnosti experimentů pro nadané a nenadané žáky v přírodovědném vzdělávání

Autoři

TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ

Vydání

The Second International Congress of Educational Research. Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research. 2010

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Turecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-605-60682-2-5

Klíčová slova česky

motivace, pozorování, experiment, mezipředmětové vztahy, přírodovědné vzdělávání

Klíčová slova anglicky

motivation, observation, experiments, interdisciplinary relations, science education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2013 17:35, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

Concrete examples of motivational science techniques as hands-on and minds-on experimenting, application of experiments in everyday and safe life, entertainment-edutainment experiments, science family experimenting, experiments supported by ICT educational technologies, action research based experimenting are presented. All presented science motivational teaching techniques are based on empirical research. These experimental activities can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in science.

Česky

Jsou prezentovány konkrétní příklady motivačních přírodovědných technik jako hands-on a minds-on experimenty, aplikace experimentů z každodenního života, přírodovědné rodinné vzdělávání, experimenty podporované ICT, akční výzkum založený na experimentech. Všechny tyto motivační techniky jsou založeny na empirickém výzkumu. Tyto experimentální aktivity mohou podporovat nenadané studenty a také mohou zjišťovat a rozvíjet nadané studenty.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání