REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ a Ildikó ROLLER BRESŤÁK. Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování. 2010. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 20 s. ISBN 978-80-210-5114-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
Název česky Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
Název anglicky A Description of Language Competences in Professional and Academic Foreign Language – Criteria for Their Assessment
Autoři REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ a Ildikó ROLLER BRESŤÁK.
Vydání 2010. vyd. Brno, 20 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-5114-0
Klíčová slova česky jazykové úrovně, SERR, jazykové kompetence, odborný a akademický jazyk
Klíčová slova anglicky language levels, CEFR, language competences, professional and academic language
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 15. 12. 2010 12:09.
Anotace anglicky
The reference book has been developed within the framework of the Compact Project by the Masaryk University Language Centre team. It sets out in three parts an overview of the individual language levels for professional and academic language, which have been elaborated on the basis of the Common European Framework of Reference for Languages. In the first part, a reference is made to the cohesion of the individual language levels B1 through C1. The second part deals with a description of the individual competences and in the third part, individual competences are described in detail (reading comprehension, writing, listening, speaking and language skills) with focus on professional and academic language.
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 17:31