PITNER, Tomáš and Tomáš GREGAR. E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě (E-learning 2.0 in Informatics at Masaryk University and University of Vienna). In Informatika XXIII/2010. 1st ed. Brno: UI PEF MENDELU v Brně, 2010, p. 95-97, 6 pp. ISBN 978-80-7375-394-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě
Name in Czech E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě
Authors PITNER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Tomáš GREGAR (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Informatika XXIII/2010, p. 95-97, 6 pp. 2010.
Publisher UI PEF MENDELU v Brně
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/10:00043979
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-7375-394-8
Keywords (in Czech) E-learning 2.0; LMS; web 2.0
Keywords in English E-learning 2.0; LMS; web 2.0
Tags e-learning, E-learning 2.0, Web 2.0
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Changed: 24/5/2010 10:51.
Abstract
Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání na povahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické pro komunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít. Hledání vhodného mixu "domácích" a "cizích" prostředků je dlouhodobý úkol, k němž zatím není dostatek praktických zkušeností. Tento příspěvek uvádí hlavní doporučení a především motivuje k dalšímu experimentování.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání na povahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické pro komunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít. Hledání vhodného mixu "domácích" a "cizích" prostředků je dlouhodobý úkol, k němž zatím není dostatek praktických zkušeností. Tento příspěvek uvádí hlavní doporučení a především motivuje k dalšímu experimentování.
Links
MUNI/G/0121/2009, interní kód MUName: Sémantický e-learning
Investor: Masaryk University, Category G - development project + specific research
PrintDisplayed: 25/4/2024 17:30