Analýza obtížnosti logických úloh na základě modelů lidského chování
JARUŠEK, Petr a Radek PELÁNEK. Analýza obtížnosti logických úloh na základě modelů lidského chování. In Kognice a umělý život X. Neuveden: Slezská univerzita v Opavě, 2010, s. 171-176. ISBN 978-80-7248-589-5. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Analýza obtížnosti logických úloh na základě modelů lidského chování |
Název česky | Analýza obtížnosti logických úloh na základě modelů lidského chování |
Název anglicky | Application of computational models for difficulty rating of logic puzzles |
Autoři | JARUŠEK, Petr (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Neuveden, Kognice a umělý život X, od s. 171-176, 6 s. 2010. |
Nakladatel | Slezská univerzita v Opavě |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14330/10:00044015 |
Organizační jednotka | Fakulta informatiky |
ISBN | 978-80-7248-589-5 |
Klíčová slova česky | logické úlohy; dobře strukturované problémy; Sokoban; Sudoku; výpočetní model |
Klíčová slova anglicky | puzzles; well-structured problems; Sokoban; Sudoku; computational model |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 9. 1. 2012 15:23. |
Anotace |
---|
Naše práce se zaměřuje na studium obtížnosti logických úloh Sokoban a Sudoku pro člověka. I zadání s velice podobnými charakteristikami vykazují při experimentech až desetinásobné rozdíly v čase potřebném k vyřešení úlohy. Proč jsou rozdíly ve zdánlivě podobných úlohách tak markantní? Jak tento rozdíl předpovědět? V této práci představujeme dva výpočetní modely napodobující lidské chování při řešení úloh a ukazujeme, že je lze využít pro předpovídání obtížnosti studovaných úloh. |
Anotace anglicky |
---|
We focus on difficulty rating of Sokoban and Sudoku puzzles. Experimental data show that there can be differences in problem difficulty up to 10 times even for very similar puzzle instances. Why do such differences occur? How can we predict problem difficulty? In this paper we provide two computational models of human behaviour and apply these models for difficulty rating. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP202/10/0334, projekt VaV | Název: Řešení obtížných dobře strukturovaných problémů: spolupráce člověka a počítače |
Investor: Grantová agentura ČR, Řešení obtížných dobře strukturovaných problémů: spolupráce člověka a počítače | |
MSM0021622419, záměr | Název: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy | |
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU | Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace (Akronym: SV-FI MAV) |
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty | |
1M0545, projekt VaV | Název: Institut Teoretické Informatiky |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 23:59