2010
Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat!
PORTEŠOVÁ, ŠárkaZákladní údaje
Originální název
Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat!
Název česky
Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat!
Název anglicky
Gifted? He can not even read and count!
Autoři
PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Psychologie DNES, Praha, Portál, 2010, 1212-9607
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/10:00044075
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
nadaní; talentovaní; dyslexie
Klíčová slova anglicky
gifted; talented; dyslexia
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 6. 2010 16:22, doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
V originále
Příspěvek mapuje v zahraničí intenzivně sledovanou problematiku nadaných dětí s poruchami učení. Zaměřuje se na popis typických rozporů ve školních výkonech těchto žáků a následně na efekt vzájemného maskování jejich nadprůměrných schopností a handicapů. Ty stojí s velkou pravděpodobností v cestě úspěšné školní identifikace skutečného nadání této populace dětí. Stále častěji se vžívá označení pro tuto skupinu nadaných jako chytří žáci se školními problémy.
Anglicky
Příspěvek mapuje v zahraničí intenzivně sledovanou problematiku nadaných dětí s poruchami učení. Zaměřuje se na popis typických rozporů ve školních výkonech těchto žáků a následně na efekt vzájemného maskování jejich nadprůměrných schopností a handicapů. Ty stojí s velkou pravděpodobností v cestě úspěšné školní identifikace skutečného nadání této populace dětí. Stále častěji se vžívá označení pro tuto skupinu nadaných jako chytří žáci se školními problémy.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|