PORTEŠOVÁ, Šárka. Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat! Psychologie DNES. Praha: Portál, 2010, roč. 16, č. 6, s. 57-59. ISSN 1212-9607. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat! |
Název česky | Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat! |
Název anglicky | Gifted? He can not even read and count! |
Autoři | PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant). |
Vydání | Psychologie DNES, Praha, Portál, 2010, 1212-9607. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/10:00044075 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
Klíčová slova česky | nadaní; talentovaní; dyslexie |
Klíčová slova anglicky | gifted; talented; dyslexia |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., učo 2024. Změněno: 7. 6. 2010 16:22. |
Anotace |
---|
Příspěvek mapuje v zahraničí intenzivně sledovanou problematiku nadaných dětí s poruchami učení. Zaměřuje se na popis typických rozporů ve školních výkonech těchto žáků a následně na efekt vzájemného maskování jejich nadprůměrných schopností a handicapů. Ty stojí s velkou pravděpodobností v cestě úspěšné školní identifikace skutečného nadání této populace dětí. Stále častěji se vžívá označení pro tuto skupinu nadaných jako chytří žáci se školními problémy. |
Anotace anglicky |
---|
Příspěvek mapuje v zahraničí intenzivně sledovanou problematiku nadaných dětí s poruchami učení. Zaměřuje se na popis typických rozporů ve školních výkonech těchto žáků a následně na efekt vzájemného maskování jejich nadprůměrných schopností a handicapů. Ty stojí s velkou pravděpodobností v cestě úspěšné školní identifikace skutečného nadání této populace dětí. Stále častěji se vžívá označení pro tuto skupinu nadaných jako chytří žáci se školními problémy. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622406, záměr | Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 16:00