J 2010

Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat!

PORTEŠOVÁ, Šárka

Základní údaje

Originální název

Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat!

Název česky

Nadaný? Vždyť neumí číst ani počítat!

Název anglicky

Gifted? He can not even read and count!

Autoři

PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Psychologie DNES, Praha, Portál, 2010, 1212-9607

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/10:00044075

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

nadaní; talentovaní; dyslexie

Klíčová slova anglicky

gifted; talented; dyslexia

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 6. 2010 16:22, doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek mapuje v zahraničí intenzivně sledovanou problematiku nadaných dětí s poruchami učení. Zaměřuje se na popis typických rozporů ve školních výkonech těchto žáků a následně na efekt vzájemného maskování jejich nadprůměrných schopností a handicapů. Ty stojí s velkou pravděpodobností v cestě úspěšné školní identifikace skutečného nadání této populace dětí. Stále častěji se vžívá označení pro tuto skupinu nadaných jako chytří žáci se školními problémy.

Anglicky

Příspěvek mapuje v zahraničí intenzivně sledovanou problematiku nadaných dětí s poruchami učení. Zaměřuje se na popis typických rozporů ve školních výkonech těchto žáků a následně na efekt vzájemného maskování jejich nadprůměrných schopností a handicapů. Ty stojí s velkou pravděpodobností v cestě úspěšné školní identifikace skutečného nadání této populace dětí. Stále častěji se vžívá označení pro tuto skupinu nadaných jako chytří žáci se školními problémy.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti