J 2010

How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production

KNECHT, Petr a Veronika NAJVAROVÁ

Základní údaje

Originální název

How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production

Název česky

Jak žáci hodnotí učebnice? Přehled výzkumů a výzvy pro výzkum a tvorbu učebnic

Autoři

KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Journal of Educational Media, Memory, and Society, 2010, 2041-6938

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044171

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

EID Scopus

2-s2.0-84859323782

Klíčová slova anglicky

EVALUATION; STUDENTS; TEXTBOOKS; TEXTBOOK RESEARCH

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2019 15:52, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluations of textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání

Přiložené soubory