2010
How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production
KNECHT, Petr a Veronika NAJVAROVÁZákladní údaje
Originální název
How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production
Název česky
Jak žáci hodnotí učebnice? Přehled výzkumů a výzvy pro výzkum a tvorbu učebnic
Autoři
KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Journal of Educational Media, Memory, and Society, 2010, 2041-6938
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00044171
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
EID Scopus
2-s2.0-84859323782
Klíčová slova anglicky
EVALUATION; STUDENTS; TEXTBOOKS; TEXTBOOK RESEARCH
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2019 15:52, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluations of textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|