B 2010

Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol

JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK et. al.

Základní údaje

Originální název

Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol

Název česky

Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol

Název anglicky

The curricular reform at gymnasium: interviews with coordinators at pilot and partner schools

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Tomáš PAVLAS (203 Česká republika), Jan SLAVÍK (203 Česká republika) a David SOLNIČKA (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Praha, 164 s. Kurikulum G, 2010

Nakladatel

Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044173

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87000-36-6

Klíčová slova česky

kurikulum; kurikulární reforma; implementace; rámcový vzdělávací program; školní vzdělávací program; gymnaziální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

curriculum; curricular reform; implementation; Framework Education Programmes; School Education Programmes; Grammar Schools

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2011 19:43, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Publikace pojednává o reformě kurikula v oblasti gymnaziálního vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do školní praxe. Konkrétně jde o to popsat, vysvětlit a vyhodnotit procesy implementace rámcových vzdělávacích programů a tvorby a realizace školních vzdělávacích programů. Přitom jsou identifikovány faktory ovlivňující uvedené procesy a dále funkce, které jsou prostřednictvím rámcových a školních vzdělávacích programů naplňovány v rovině kurikulárního plánování a v rovině práce s cíli a obsahy vzdělávání. Publikace je výzkumnou zprávou, která se zabývá analýzou rozhovorů vedených s koordinátory na pilotních a nepilotních gymnáziích s cílem dokumentovat proces vzniku školních vzdělávacích programů a porozumět problémům, které jsou s tvorbou kurikula spojeny.

Anglicky

This publication deals with the current curricular reform of upper-secondary comprehensive education in the Czech Republic. The focus lies on the implementation of the curricular reform into the practice of schools. The publication aims to describe and explain the processes of implementation of Framework Educational Programmes and the development and realisation of School Educational Programmes. Findings based in the series of interviews with coordinators of School Educational Programmes development at pilot and partner schools are presented.