PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce. In Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu. Bratislava: Štátny pedagogický ústav Bratislava, 2009, s. 179-187, 8 s. ISBN 978-80-8118-015-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
Název česky Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
Název anglicky Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries–Dissertation Project.
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína.
Vydání Bratislava, Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu, od s. 179-187, 8 s. 2009.
Nakladatel Štátny pedagogický ústav Bratislava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8118-015-6
Klíčová slova česky Vizuální prostředky, učebnice, výuka, němčina jako cizí jazyk, reálie německy mluvících zemí
Klíčová slova anglicky Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 28. 6. 2010 17:46.
Anotace
V příspěvku jsou představeny cíle a metody plánovaného výzkumu v rámci projektu disertační práce. Autorka si klade dva hlavní cíle: nejprve provést obsahovou analýzu učebnic německého jazyka, kde budou zkoumány vizuální prostředky vztahující se k reáliím německy mluvících zemí, a dále v rámci výzkumného šetření na základních školách zjišťovat, jaký názor mají v této souvislosti na učebnici sami učitelé, jak těchto vizuálních prostředků ve výuce využívají a jaké metodické postupy při práci s nimi volí.
Anotace anglicky
This paper introduces prospective research within the dissertation project. The author deals with two main aims: the first aim is to carry out a content analysis of German language textbooks with respect to visual representations for teaching about the German speaking countries; the second aim is to carry out research in lower secondary schools where the focused issues will be the usage of the visual representations and methodic procedures for teaching through the visual representations by teachers.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:17