J 2010

Od monolitické masy k neomezenému individualismu? Význam spotřeby v každodenním životě "mainstreamové mládeže"

PYŠŇÁKOVÁ, Michaela a Barbora HOHNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Od monolitické masy k neomezenému individualismu? Význam spotřeby v každodenním životě "mainstreamové mládeže"

Název česky

Od monolitické masy k neomezenému individualismu? Význam spotřeby v každodenním životě "mainstreamové mládeže"

Název anglicky

From a Monolithic Mass to Unbridled Individualism? The Meaning of Consumption in the Everyday Lives of "Mainstream Youth"

Autoři

PYŠŇÁKOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Barbora HOHNOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW, Praha, Sociologický ústav AV ČR, 2010, 0038-0288

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50400 5.4 Sociology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.389

Kód RIV

RIV/00216224:14230/10:00044243

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000278691900004

Klíčová slova česky

mainstreamová mládež; kulturální a strukturální přístup; individualizace; spotřeba; značky; konformita; vyjednávání; ohniskové skupiny

Klíčová slova anglicky

mainstream youth; cultural and structural approach; individualisation; consumption; conformity; brands; negotiation; focus groups

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2020 10:18, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Tento článek se zabývá konceptem mainstreamové mládeže v kontextu individualizované společnosti. Autorky argumentují, že koncept mainstreamové mládeže nabízí nejen možnost jak porozumět vztahu současné mládeže ke společenské změně, ale nabízí také alternativní přístup k dosavadnímu chápání spotřeby mladých.

Anglicky

The article suggests that the notion of "mainstream youth" offers some potential as a conceptual way of understanding young people s relationship to social change in what appears to be an increasingly individualised society. At the same time, this notion provides an alternative approach that challenges many of the assumptions underpinning the sociology of youth conception of consumption.