2010
Od monolitické masy k neomezenému individualismu? Význam spotřeby v každodenním životě "mainstreamové mládeže"
PYŠŇÁKOVÁ, Michaela a Barbora HOHNOVÁZákladní údaje
Originální název
Od monolitické masy k neomezenému individualismu? Význam spotřeby v každodenním životě "mainstreamové mládeže"
Název česky
Od monolitické masy k neomezenému individualismu? Význam spotřeby v každodenním životě "mainstreamové mládeže"
Název anglicky
From a Monolithic Mass to Unbridled Individualism? The Meaning of Consumption in the Everyday Lives of "Mainstream Youth"
Autoři
PYŠŇÁKOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Barbora HOHNOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW, Praha, Sociologický ústav AV ČR, 2010, 0038-0288
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50400 5.4 Sociology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.389
Kód RIV
RIV/00216224:14230/10:00044243
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000278691900004
Klíčová slova česky
mainstreamová mládež; kulturální a strukturální přístup; individualizace; spotřeba; značky; konformita; vyjednávání; ohniskové skupiny
Klíčová slova anglicky
mainstream youth; cultural and structural approach; individualisation; consumption; conformity; brands; negotiation; focus groups
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2020 10:18, Mgr. Michal Petr
V originále
Tento článek se zabývá konceptem mainstreamové mládeže v kontextu individualizované společnosti. Autorky argumentují, že koncept mainstreamové mládeže nabízí nejen možnost jak porozumět vztahu současné mládeže ke společenské změně, ale nabízí také alternativní přístup k dosavadnímu chápání spotřeby mladých.
Anglicky
The article suggests that the notion of "mainstream youth" offers some potential as a conceptual way of understanding young people s relationship to social change in what appears to be an increasingly individualised society. At the same time, this notion provides an alternative approach that challenges many of the assumptions underpinning the sociology of youth conception of consumption.