Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření
NĚMEC, Jiří. Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření (The Education of the Romani Pupils in the Mirror of Research Probes). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 134 stran. ISBN 9788021051485. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření |
Name (in English) | The Education of the Romani Pupils in the Mirror of Research Probes |
Authors | NĚMEC, Jiří. |
Edition | 1. vydání. Brno, 134 stran, 2010. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 9788021051485 |
Keywords (in Czech) | Vzdělávání; romští žáci; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina. |
Tags | Munipress |
Changed by | The record has been imported from the library system. Changed: 24/6/2024 04:47. |
Abstract |
---|
Cílem monografie je představit výzkum související se vzděláváním romských žáků. Výzkum byl realizován Katedrou sociální pedagogiky (MU Brno). Monografie je rozdělená do několika kapitol. Kapitola Sociální a kulturní determinanty edukace romských žáků představuje celé téma. Prezentuje shrnutí výzkumu, který se zabýval faktory, které ovlivnují proces výuky romských žáků. Třetí kapitola se blíže zaměřuje na rodinné zázemí, interakci dětí a rodičů. Následující dvě kapitoly popisují výzkum rodinného prostředí a další kapitola shrnuje informace o školním prostředí. Kapitola Edukace romských žáků, která se dívá na problematiku z pohledu asistenta, je rozdělena do dvou podkapitol. První je zaměřena na analýzu komunikačního sdělení a druhá shrnuje a identifikuje objekt problémů, kterým čelili asistenti. Další kapitola představuje strategii edukace romských žaků ve třídě. Předposlední kapitola navrhuje strategii vzdělávaní romských žáků. Poslední kapitola je v skutečnosti esej, která předkládá zjištěné závěry. |
Abstract (in English) |
---|
The goal of the monograph is to present the research linked with the education of Romani pupils. The chapter called Social and cultural determinants of the Romani pupils education introduces the whole topic. It represents a synthesis of the research that was outlined in the factors that influence the process of Romani pupils education. The next chapter brings a closer look into a family surroundings, interactions with children, patrents and etc. Previous two chapters summarised the research linked with the family surroundings and the next chapter on qualitative facts about the school environment. The chapter Romani pupils educations seen from the point of view of pedagogical assistants is divided into two subchapters. The first is focused on the analysis of communication messages through the transaction analysis and the second synthesises and identifies the circle of troubles that are faced by the teachers assistants. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 14/10/2024 20:43