k 2010

Formování mediálních kompetencí u dítěte a mladého diváka prostřednictvím recepce

KRÁTKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Formování mediálních kompetencí u dítěte a mladého diváka prostřednictvím recepce

Název anglicky

Forming of the media competences of children and youth through media reception

Autoři

Vydání

Referát přednesený na pracovním semináři s názvem Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, který se konal dne 15. května 2010 na PdF MU v Brně, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mediální kompetence; divák; předškolní věk; adolescent

Klíčová slova anglicky

media competences; viewer; preschool age; adolescent
Změněno: 16. 1. 2011 10:55, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou utváření mediálních kompetencí u dětí a mládeže se zaměřením především na oblast recepce audiovizuálních programů. Děti v předškolním a mladším školním věku rádi sledují speciální pořady, které jsou pro ně určeny. Přibližně od 9 let jednoznačně upřednostňují pořady pro dospělé, z nichž se učí, jak se chovat v sociálních vztazích. Výrazněji je mediální kompetence formována v adolescenci, kdy si mladí lidé utvářejí svůj vlastní mediální styl.

Anglicky

This paper sums up the problems of forming the media competences of children and youth. It's focused all over the area of audiovisual-program-reception. Whilst preschool age and young children like watching special programs for children, the children from 9 years old prefer programs for adults, because they can learn from those programs how to act in social relationships. The media competences are expressively formed in adolescence, when young people form their own media style.