2010
Formování mediálních kompetencí u dítěte a mladého diváka prostřednictvím recepce
KRÁTKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Formování mediálních kompetencí u dítěte a mladého diváka prostřednictvím recepce
Název anglicky
Forming of the media competences of children and youth through media reception
Autoři
Vydání
Referát přednesený na pracovním semináři s názvem Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, který se konal dne 15. května 2010 na PdF MU v Brně, 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
mediální kompetence; divák; předškolní věk; adolescent
Klíčová slova anglicky
media competences; viewer; preschool age; adolescent
Změněno: 16. 1. 2011 10:55, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou utváření mediálních kompetencí u dětí a mládeže se zaměřením především na oblast recepce audiovizuálních programů. Děti v předškolním a mladším školním věku rádi sledují speciální pořady, které jsou pro ně určeny. Přibližně od 9 let jednoznačně upřednostňují pořady pro dospělé, z nichž se učí, jak se chovat v sociálních vztazích. Výrazněji je mediální kompetence formována v adolescenci, kdy si mladí lidé utvářejí svůj vlastní mediální styl.
Anglicky
This paper sums up the problems of forming the media competences of children and youth. It's focused all over the area of audiovisual-program-reception. Whilst preschool age and young children like watching special programs for children, the children from 9 years old prefer programs for adults, because they can learn from those programs how to act in social relationships. The media competences are expressively formed in adolescence, when young people form their own media style.