D 2010

Media education including media literacy and experiential learning

KRÁTKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Media education including media literacy and experiential learning

Název anglicky

Media education including media literacy and experiential learning

Autoři

KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Barcelona, Edulearn10 Proceedings, 10 s. 2010

Nakladatel

IATED

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00048727

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-84-613-9386-2

UT WoS

000318781703040

Klíčová slova anglicky

experiential learning; lifelong learning; informal learning; favourite characters; identified characters; viewer; research; case studies; questionnaire

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2014 14:09, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Anotace

V originále

If the education for media literacy often uses a pedagogic model that encourages people to ask questions what they watch, hear, and read, then we suppose that viewers and fans of popular TV series often ask the same questions to themselves. The main research issue of this paper is to determinate and describe the relation between media literacy and experiential learning by means of the identification with a fictional character. With the help of the case studies we tried to verify our hypothesis: The viewers can identify themselves with a audiovisual fictional character, and at the same time they see the screenplay, and author's intentions behind it.

Anglicky

If the education for media literacy often uses a pedagogic model that encourages people to ask questions what they watch, hear, and read, then we suppose that viewers and fans of popular TV series often ask the same questions to themselves. The main research issue of this paper is to determinate and describe the relation between media literacy and experiential learning by means of the identification with a fictional character. With the help of the case studies we tried to verify our hypothesis: The viewers can identify themselves with a audiovisual fictional character, and at the same time they see the screenplay, and author's intentions behind it.

Návaznosti

GP406/08/P176, projekt VaV
Název: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže