D 2009

A Decision-Theoretical Model of Competition and Innovation

KRČÁL, Ondřej

Základní údaje

Originální název

A Decision-Theoretical Model of Competition and Innovation

Název česky

Model vztahu mezi konkurencí a inovacemi založený na teorii rozhodování

Vydání

2009

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova česky

inovace; konkurence; prospect theory; vztah ve tvaru obráceného U

Klíčová slova anglicky

Innovation; Competition; Prospect Theory; Inverted-U Relationship
Změněno: 26. 3. 2013 13:09, doc. Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.

Anotace

V originále

In this paper, we show that competition influences innovation decisions of otherwise identical firms. Using prospect theoretical model of decision under uncertainty, we build two basic models that predict an inverted-U relationship between competition and innovation activity frequently observed in empirical studies. We also show that some combinations of the basic models are consistent with the inverted-U hypothesis.

Česky

V tomto článku ukazujeme, jak konkurence ovlivňuje rozhodování firem o inovacích. Používáme model založený na teorii prospektů v nejistotě. Představujeme dva základní modely, které předpovídají vztah mezi konkurencí a inovací ve tvaru obráceného U. Dále ukazujeme, že i kombinace základního modelů předpovídají vztah ve tvaru obráceného U.