2009
A Decision-Theoretical Model of Competition and Innovation
KRČÁL, OndřejZákladní údaje
Originální název
A Decision-Theoretical Model of Competition and Innovation
Název česky
Model vztahu mezi konkurencí a inovacemi založený na teorii rozhodování
Autoři
Vydání
2009
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky
inovace; konkurence; prospect theory; vztah ve tvaru obráceného U
Klíčová slova anglicky
Innovation; Competition; Prospect Theory; Inverted-U Relationship
Změněno: 26. 3. 2013 13:09, doc. Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
V originále
In this paper, we show that competition influences innovation decisions of otherwise identical firms. Using prospect theoretical model of decision under uncertainty, we build two basic models that predict an inverted-U relationship between competition and innovation activity frequently observed in empirical studies. We also show that some combinations of the basic models are consistent with the inverted-U hypothesis.
Česky
V tomto článku ukazujeme, jak konkurence ovlivňuje rozhodování firem o inovacích. Používáme model založený na teorii prospektů v nejistotě. Představujeme dva základní modely, které předpovídají vztah mezi konkurencí a inovací ve tvaru obráceného U. Dále ukazujeme, že i kombinace základního modelů předpovídají vztah ve tvaru obráceného U.