HORKÁ, Hana. Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy (Axiological reflection of primary school teacher training). In Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. První. Ostrava: Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta, 2010, p. 774-780. ISBN 978-80-7368-771-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Name (in English) Axiological reflection of primary school teacher training
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition První. Ostrava, Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání, p. 774-780, 7 pp. 2010.
Publisher Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00044564
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-771-7
Keywords (in Czech) Axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; cíle v afektivní doméně; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů.
Keywords in English Axiological dimension in education; value curriculum; goals in affective domain; undergraduate teacher training; professional competences
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 09:24.
Abstract
V soudobé interpretaci obsahu vzdělávání je zdůrazňováno hledisko hodnotové orientace. V axiologické reflexi autorka analyzuje hodnotové vztahy, zprostředkované vybranými studijními předměty v přípravném vzdělávání učitelů. Věnuje zvláštní pozornost sociálně afektivnímu učení a vyučování a předkládá návrhy k operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetence učitele.
Abstract (in English)
In the contemporary interpretation of the content of education the aspect of values is emphasised. In the axiological reflection the author analyses the value relationships as represented by selected subjects in teacher training. She pays attention to social emotional learning and teaching and proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/8/2024 13:16