HORKÁ, Hana. Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele. In Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi. První. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010, s. 39-44. ISBN 978-80-210-5246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele
Název anglicky Axiological dimension of teachers professional competences
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Brno, Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, od s. 39-44, 6 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044566
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5246-8
Klíčová slova česky axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů
Klíčová slova anglicky axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:22.
Anotace
Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává pojednání o výchově k hodnotám, minimálním hodnotovém kurikulu a analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání.
Anotace anglicky
The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about humanism education, minimum value curriculum and analysis value curriculum,proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Návaznosti
MUNI/A/1022/2009, interní kód MUNázev: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 07:32