CHOVANEC, Jan a Isabel Cristina ERMIDA. Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010). 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)
Název česky Humor v médiích: Komunikování agendy a smíchu (seminář na 10. konferenci ESSE)
Autoři CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Isabel Cristina ERMIDA (620 Portugalsko).
Vydání 2010.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00051429
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky humour; analýza diskurzu; pragmatika
Klíčová slova anglicky humour; discourse analysis; pragmatics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D., učo 463. Změněno: 11. 4. 2012 16:59.
Anotace
From cartoons to comic strips, through internet gags and humorous adverts, to sitcoms and funny remarks in editorials and opinion articles, the media thrive in linguistic manifestations of humour. Whether or not it serves as a playful distraction, a selling strategy, or an instrument to make a point, attack indirectly or voice the unspeakable, humour in the media deserves attention both as a discoursal device and a sociolinguistic phenomenon. This seminar invites papers that look into the various roles humour plays in print and audiovisual media, as well as the forms it takes, the purposes it serves, the butts it targets, the implications it carries and the differences it may assume across cultures. Research areas include, but are not limited to, (critical) discourse analysis, sociolinguistics, intercultural studies, semantics, pragmatics, semiotics, communication studies, and rhetoric.
VytisknoutZobrazeno: 26. 5. 2024 08:59