W 2010

Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)

CHOVANEC, Jan a Isabel Cristina ERMIDA

Základní údaje

Originální název

Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)

Název česky

Humor v médiích: Komunikování agendy a smíchu (seminář na 10. konferenci ESSE)

Autoři

CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Isabel Cristina ERMIDA (620 Portugalsko)

Vydání

2010

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00051429

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

humour; analýza diskurzu; pragmatika

Klíčová slova anglicky

humour; discourse analysis; pragmatics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2012 16:59, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Anotace

V originále

From cartoons to comic strips, through internet gags and humorous adverts, to sitcoms and funny remarks in editorials and opinion articles, the media thrive in linguistic manifestations of humour. Whether or not it serves as a playful distraction, a selling strategy, or an instrument to make a point, attack indirectly or voice the unspeakable, humour in the media deserves attention both as a discoursal device and a sociolinguistic phenomenon. This seminar invites papers that look into the various roles humour plays in print and audiovisual media, as well as the forms it takes, the purposes it serves, the butts it targets, the implications it carries and the differences it may assume across cultures. Research areas include, but are not limited to, (critical) discourse analysis, sociolinguistics, intercultural studies, semantics, pragmatics, semiotics, communication studies, and rhetoric.