2010
Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)
CHOVANEC, Jan a Isabel Cristina ERMIDAZákladní údaje
Originální název
Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)
Název česky
Humor v médiích: Komunikování agendy a smíchu (seminář na 10. konferenci ESSE)
Autoři
CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Isabel Cristina ERMIDA (620 Portugalsko)
Vydání
2010
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00051429
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
humour; analýza diskurzu; pragmatika
Klíčová slova anglicky
humour; discourse analysis; pragmatics
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2012 16:59, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
Anotace
V originále
From cartoons to comic strips, through internet gags and humorous adverts, to sitcoms and funny remarks in editorials and opinion articles, the media thrive in linguistic manifestations of humour. Whether or not it serves as a playful distraction, a selling strategy, or an instrument to make a point, attack indirectly or voice the unspeakable, humour in the media deserves attention both as a discoursal device and a sociolinguistic phenomenon. This seminar invites papers that look into the various roles humour plays in print and audiovisual media, as well as the forms it takes, the purposes it serves, the butts it targets, the implications it carries and the differences it may assume across cultures. Research areas include, but are not limited to, (critical) discourse analysis, sociolinguistics, intercultural studies, semantics, pragmatics, semiotics, communication studies, and rhetoric.