ČECH, Tomáš. Competency of primary school teachers for the primary prevention of drug abuse with a view of the attitudes towards the topics of drug abuse prevention. In Řehulka, E. (ed.) School and Health 21: Papers on Health Education. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 357-364. ISBN 978-80-210-5260-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Competency of primary school teachers for the primary prevention of drug abuse with a view of the attitudes towards the topics of drug abuse prevention
Název česky Kompetentnost učitelů základních škol k primární prevenci drogových závislostí s ohledem na postoje k problematice
Autoři ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Řehulka, E. (ed.) School and Health 21: Papers on Health Education, od s. 357-364, 8 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044626
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5260-4
Klíčová slova anglicky teacher; drug abuse; dangerous behaviour; primary drug prevention and primary prevention of dangerous behaviour; anti-drug education; attitudes; competency
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 20. 2. 2013 12:36.
Anotace
The paper deals with the topic of drug-abuse prevention in primary schools and it is based on the research into the attitudes of primary-school teachers towards the topic of drug abuse, as the attitudes are the prerequisites for teachers competency for the preventive educative work at school. It may be said that in general, the attitude of teachers from the fi rst grade of primary school towards drugs is representative from the social point of view; teachers show good general awareness of such problems, which is a very positive fi nding. However, it is rather serious that teachers lack deeper information and they do not know how to present the seriousness of such topics to the children by way of prevention. Generally, teachers do not accept drugs; they perceive drugs as something negative in the society. They correctly understand the connection of drug and wrong lifestyle; sport and correct lifestyle (i.e. without drugs). However, their attitude towards the infl uence of mass media in the area of motivation towards drug abuse is not well defined.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá problematikou prevence drogových závislostí v základních školách a vychází z výzkumu postojů učitelů primárního stupně k drogové problematice jako předpokladu jejich kompetentnosti v preventivně výchovné práci ve škole. Dá se konstatovat, že postoje učitelů 1. stupně k drogám obecně jsou z hlediska společnosti reprezentativní a dávají najevo dobré obecné povědomí o této problematice, což je velmi pozitivní zjištění. Závažnější je, že chybí hlubší informace a především učitelé neumějí a nevědí, jak vážnost problematiky z preventivního hlediska dětem prezentovat. Obecně drogy učitelé nepřijímají, vnímají je jako něco negativního ve společnosti. Správně si uvědomují propojení droga a špatný životní styl; sport a správný životní styl (tzn. bez drog). Nevyhranění jsou k působení sdělovacích prostředků z hlediska motivace k užívání drog.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 18:54