VOGEL, Radek. Company annual reports: Analysis of the genre with regard to communication strategies. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, roč. 3, č. 1, s. 87-111. ISSN 1802-9930. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Company annual reports: Analysis of the genre with regard to communication strategies
Název česky Firemní výroční zprávy: Analýza žánru s ohledem na komunikační strategie
Autoři VOGEL, Radek (203 Česká republika, garant).
Vydání Discourse and Interaction, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1802-9930.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044672
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky výroční zpráva; asociativní význam; komunikační strategie; žánrová analýza; inference; objektivita; pragmatická strategie; reference; sebepropagace
Klíčová slova anglicky annual report; associative meaning; communication strategies; genre analysis; inference; objectivity; pragmatic strategy; reference; self-promotion
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Radek Vogel, Ph.D., učo 33061. Změněno: 3. 9. 2010 00:20.
Anotace
Communicating an objective message effectively and presenting oneself in a favourable light at the same time is of utmost importance in business. This paper analyses the genre of non-tabular sections of company annual reports, whose aim is to reinforce positive image of the company in the eyes and minds of different sorts of its stakeholders. The focus is on the specific arrangement and choice of lexis and syntax which are expected to contribute conveniently to achieving an intended goal in this type of impersonal and distant communication, consisting of provision of data as well as self-promotion. Linguistic means used to convey associative as well as purely denotative components of meaning, anticipation of the inferences of the reader and a desirable degree of vagueness have been analysed on a corpus of annual reports of large corporations operating in different industries.
Anotace česky
Efektivní komunikace objektivního sdělení a sebeprezentace v příznivém světle jsou ve světě hospodářství maximálně důležité. Tento článek analyzuje žánr netabulkových součástí firemních výročních zpráv, jejichž cílem je upevnit pozitivní obraz společnosti v očích a myslích různých skupin zainteresovaných subjektů. Zaměřuje se na specifické uspořádání a výběr lexika a syntaxe v očekávání, že vhodně přispějí k dosažení zamýšleného cíle v tomto typu neosobní a distanční komunikace, jež jak poskytuje údaje, tak slouží k sebepropagaci. Na souboru výročních zpráv velkých firem působících v různých oborech byly analyzovány jazykové prostředky ke sdělení asociativních i čistě denotativních složek významu, očekávání čtenářových inferencí a žádoucí míra vágnosti.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 07:23