ČAPKA, František a Jaroslav VACULÍK. The Conception of school-health relationship in the schools of the first republic. In Řehulka, E.(ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health education: Contexts and Inspiration. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2010, s. 33-38. ISBN 978-80-210-5259-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Conception of school-health relationship in the schools of the first republic
Název česky Koncepce školního zdravotnictví na školách 1. ČSR
Autoři ČAPKA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VACULÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E.(ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health education: Contexts and Inspiration, od s. 33-38, 6 s. 2010.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044701
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5259-8
Klíčová slova česky školní lékař; školní docházka; školní řád; pomocné školy; pomocné třídy; rodičovské sdružení
Klíčová slova anglicky school hygiene; school attendance; school rules and regulations; special schools; special classes; parents assotiation
Změnil Změnil: doc. PhDr. František Čapka, CSc., učo 176. Změněno: 28. 3. 2013 15:05.
Anotace
The paper portrays positive changes in the sphere of health measures in Czech schools of the First Republic. School physicians in concert with educators created a system of basic rules for the school and pupils health relationship. This relationship was reflected in the principles of the image of the school adopted as a priority including the schools interior design and organizational structure. And after this the organizational structure of the learning process was considered. Another area of interest was that of the increased interest in the actual state of pupils health. The paper depicts specific information from the education of the so-called deficient (defective) pupils and the picture of the care for them. Another important aspect was considered as well: the outline of the social, moral, protective and out-of-school educational care for school children, including the role of parent associations at schools.
Anotace česky
Příspěvek přibližuje pozitivní změny v oblasti zdravotnických opatření na českých školách 1. ČSR.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 23:50