2010
Pracovní nejistoty uchazečů o zaměstnání a veřejné služby zaměstnanosti v různých regionech ČR
HORÁK, PavelZákladní údaje
Originální název
Pracovní nejistoty uchazečů o zaměstnání a veřejné služby zaměstnanosti v různých regionech ČR
Název anglicky
Work insecurity of unemployed and public employment services in different Czech regions
Autoři
HORÁK, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Sociální studia, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1214-813X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/10:00044888
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
employment offices - living conditions of unemployed - new social risks - public employment services - unemployment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 9. 2010 11:40, PhDr. Pavel Horák, Ph.D.
V originále
V předkládaném článku se zaobíráme nejistotou v získání vhodného zaměstnání u různých skupin nezaměstnaných. Využíváme k tomu perspektivy životní situace několika desítek náhodně vybraných nezaměstnaných zaregistrovaných na úřadech práce ve třech odlišných regionech ČR. Dále se zabýváme tím, jak úřady práce reagují na tuto nejistotu. Hloubkové rozhovory s 62 respondenty ukazují na to, že ve všech regionech existují skupiny s nízkou nebo vysokou mírou rizika setrvání v nezaměstnanosti. Jak z pohledu vztahu mezi úředníkem a nezaměstnaným, tak i typu nabízených služeb (zprostředkovatelské nebo poradenské služby) vyplývá, že sledované úřady práce užívají buď byrokratického nebo profesionálního anebo byro-profesionálního přístupu k nezaměstnaným.
Anglicky
In this paper we focus on the manifestation of insecurity to gain eligible employment by the different groups of unemployed. We use the living condition perspective of tens random chosen unemployed enrolled at employment offices in the three distinct regions in the Czech Republic. Subsequently we are interested in how employment offices react on this insecurity. Executed in-depth interviews with 62 unemployed shows there are groups of them with low or high risk of continuance in unemployment in all three regions. Both from the relation officer-unemployed point of view and the type of supposed services (job matching or counselling services) appears we can specify monitored employment offices as using either bureaucratic, or professional or bureau-professional access to the unemployed.
Návaznosti
MSM0021622408, záměr |
|