PLUCKOVÁ, Irena and Hana SVATOŇOVÁ. Integrace přírodovědných předmětů na ZŠ a její podpora z ESF (The integration of science subjects at elementary school and her support of the European Structural Funds). In Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie. první. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě - Přírodovědecká fakulta, 2010, p. 217 - 222. ISBN 978-80-7368-426-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrace přírodovědných předmětů na ZŠ a její podpora z ESF
Name in Czech Integrace přírodovědných předmětů na ZŠ a její podpora z ESF
Name (in English) The integration of science subjects at elementary school and her support of the European Structural Funds
Authors PLUCKOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana SVATOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Ostrava, Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie, p. 217 - 222, 6 pp. 2010.
Publisher Ostravská univerzita v Ostravě - Přírodovědecká fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00044972
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-426-6
Keywords (in Czech) integrovaná přírodověda ESF
Keywords in English Science European Structural Funds
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Irena Plucková, Ph.D., učo 9651. Changed: 10/3/2013 20:12.
Abstract
Příspěvek vznikl na podporu projektu z ESF Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy. Snaha o uplatňování syntézy poznatků tak, aby byly aplikovatelné pro běžný život, je výzvou pro všechny pedagogy. Na spolupráci učitelů z řady škol, univerzit a využíváním finančních prostředků např. z evropských strukturálních fondů pro podporu integrace ve škole nabytých vědomostí lze vidět snahu celé komunity o zlepšení stávající situace v tomto bezesporu důležitém způsobu vzdělávání. Řešitelé projektu Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy zúročují své zkušenosti a poznatky z výzkumů týkající se integrované výuky studentů učitelství prvního i druhého stupně, a připravují konkrétní materiály pro učitele z praxe včetně potřebných kurzů.
Abstract (in English)
The challenge for all teachers is a synthesis of knowledge application for everyday life. The number of teachers of all type school (elementary schools, high schools and universities) cooperated for this reason. The integration of knowledge acquired at school will be outcomes of important learning way. Research team used the experience in integrated teaching of students of elementary schools (first and second degrees). On the other hand, researches prepare specific materials for teachers and hold enquired courses. This paper supported by European Structural Funds project Development of Teachers Key Competencies for Implementation of the Curricular Reformby the Science Investigation
PrintDisplayed: 31/7/2024 21:20