D 2010

Business travel in the Czech Republic: Conferences and trade faires - geographical analysis

ŠAUER, Martin, Andrea HOLEŠINSKÁ and Jiří VYSTOUPIL

Basic information

Original name

Business travel in the Czech Republic: Conferences and trade faires - geographical analysis

Name in Czech

Obchodní cesty v České republice: Kongresy a veletrhy - geografická analýza

Authors

ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution), Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří VYSTOUPIL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Wrocław, Conditions of the foreign tourism development in Central and Eastern Europe, Volume 11: Conditions, state and development perspectives of business tourism, p. 287-295, 9 pp. 2010

Publisher

University of Wrocław, Institute of Geography and Regional Development, Department of Regional and Tourism Geography

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/10:00040900

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-83-928193-9-4

Keywords (in Czech)

obchodní cesty; obchodní cestovní ruchu v České republice; kongresový cestovní ruch; veletržní cestovní ruch

Keywords in English

leisure travel; business travel; business tourism in the Czech Republic; conference tourism; trade fair tourism

Tags

Reviewed
Změněno: 10/3/2011 16:18, Ing. Martin Šauer, Ph.D.

Abstract

V originále

Thanks to the stable political situation, the relatively good economic maturity, high cultural-histrical potential and good access to the Czech Republic has excellent conditions for business tourism development, however, this potential is not fully exploited. The cause is to be found in the growing competition from abroad on one side, on the other side also in the structure and quality of the offer of conference capacities. This contribution therefore deals with the position of the Czech Republic in the international business travel and conduct geographic analysis of spatially functional links to theis phenomenon. An important part of this paper is assessing the significance of municipalities as a congress centre.

In Czech

Díky stabilní politické situaci, relativně dobré ekonomické vyspělosti, vysokému kulturně-historickému potenciálu a dobrému přístupu má Česká republika vynikající podmínky pro rozvoj obchodního cestovního ruchu, avšak tento potenciál není zcela prozkoumán. Příčiny lze najít jak na straně rostoucí konkurence zahraničí, tak na straně struktury a kvality nabízených konferenčních kapacit. Tento příspěvek se proto zabývá postavením České republiky v mezinárodním obchodním cestovním ruchu a uvádí prostorově-funkční analýzu tohoto fenoménu. Důležitou částí příspěvku je hodnocení významu obcí coby kongresových center.

Links

WB-08-04, research and development project
Name: Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
Investor: Ministry for Regional Development of the CR, The New Tourism Regionalization in the Czech Republic Draft