2010
Les contenus grammaticaux de manuels pour les débutants dans le contexte scolaire en République tcheque et le Niveau A1 pour le français
SUQUET, PetraZákladní údaje
Originální název
Les contenus grammaticaux de manuels pour les débutants dans le contexte scolaire en République tcheque et le Niveau A1 pour le français
Název česky
Gramatický obsah učebnic francouzštiny pro začátečníky ve vzdělávacím kontextu České republiky a úroveň A1 pro francouzštinu
Název anglicky
The grammatical content of textbooks for learning French as a foreign language in the Czech educational context and the level A1 for French
Autoři
SUQUET, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Prešov, Parenté/s Actes de la XIVe École doctorale, od s. 272-284, 13 s. 2010
Nakladatel
Université de Prešov
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045089
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-555-0195-6
Klíčová slova česky
gramatický obsah učebnic; výuka francouzštiny; úroveň A1 Společného evropského referenčního rámce
Klíčová slova anglicky
The Grammatical Content of Textbooks; French as a Foreign Language; Level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 1. 2011 08:58, Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
V originále
Cet article traite de la problématique du choix des contenus grammaticaux de manuels du français langue étrangere. Le Conseil de l'Europe soutient l'initiative de réalisation des Descriptions de niveaux de référence pour les langues nationales et régionales, articulées sur le Cadre européen commun de référence pour les langues, tirant profit des expériences des référentiels précédents ainsi que des recherches effectuées dans le domaine de l'apprentissage des langues étrangeres. Ces instruments devraient permettre de définir de maniere concrete le contenu d enseignement pour chaque langue et chaque niveau du Cadre, y compris le contenu des manuels des langues. L'objectif de notre recherche est de vérifier, si les auteurs des manuels actuels du français utilisés en République tcheque tirent profit de ces instruments pour définir leurs contenus en accord avec le développement des structures morphosyntaxiques chez les apprenants du niveau A1 du Cadre.
Česky
Tento článek se zabývá problémem výběru gramatického obsahu učebnice francouzského jazyka. Rada Evropy podporuje iniciativu tvorby deskriptorů Descriptions de niveaux de référence pour les langues nationales et régionales, vycházejících ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, ze zkušeností s předchozími referenčními nástroji a z výzkumů v oblasti výuky cizích jazyků. Tyto nástroje by měly pomoci definovat konkrétním způsobem vzdělávací obsah pro každý jazyk a jazykovou úroveň SERRJ, včetně obsahu učebnic jazyků. Cílem našeho výzkumu je ověřit, zda autoři současných učebnic francouzského jazyka používaných v České republice těží z těchto nástrojů a zda je obsah zkoumaných učebnic v souladu s vývojem morphosyntaktických struktur žáků na úrovni A1 SERRJ.
Anglicky
This article focuses on the choice of grammatical content of textbooks of French as a foreign language. The Council of Europe supports the initiative of achievements of Reference Level Descriptions for national and regional languages (RLD), based on the Common European Framework of Reference for Languages, using the experiences of previous instruments and research conducted in the field of foreign language learning. These RLD should allow to define the specific educational content for each language and level of the Framework, including the content of language textbooks. The aim of our research is to check whether the authors of french textbooks currently used in the Czech Republic benefit from these instruments to determine their content in accordance with the development of morphosyntactic structures by learners of A1 Framework level.