D 2010

Les contenus grammaticaux de manuels pour les débutants dans le contexte scolaire en République tcheque et le Niveau A1 pour le français

SUQUET, Petra

Základní údaje

Originální název

Les contenus grammaticaux de manuels pour les débutants dans le contexte scolaire en République tcheque et le Niveau A1 pour le français

Název česky

Gramatický obsah učebnic francouzštiny pro začátečníky ve vzdělávacím kontextu České republiky a úroveň A1 pro francouzštinu

Název anglicky

The grammatical content of textbooks for learning French as a foreign language in the Czech educational context and the level A1 for French

Autoři

SUQUET, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Prešov, Parenté/s Actes de la XIVe École doctorale, od s. 272-284, 13 s. 2010

Nakladatel

Université de Prešov

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045089

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-555-0195-6

Klíčová slova česky

gramatický obsah učebnic; výuka francouzštiny; úroveň A1 Společného evropského referenčního rámce

Klíčová slova anglicky

The Grammatical Content of Textbooks; French as a Foreign Language; Level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 1. 2011 08:58, Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Cet article traite de la problématique du choix des contenus grammaticaux de manuels du français langue étrangere. Le Conseil de l'Europe soutient l'initiative de réalisation des Descriptions de niveaux de référence pour les langues nationales et régionales, articulées sur le Cadre européen commun de référence pour les langues, tirant profit des expériences des référentiels précédents ainsi que des recherches effectuées dans le domaine de l'apprentissage des langues étrangeres. Ces instruments devraient permettre de définir de maniere concrete le contenu d enseignement pour chaque langue et chaque niveau du Cadre, y compris le contenu des manuels des langues. L'objectif de notre recherche est de vérifier, si les auteurs des manuels actuels du français utilisés en République tcheque tirent profit de ces instruments pour définir leurs contenus en accord avec le développement des structures morphosyntaxiques chez les apprenants du niveau A1 du Cadre.

Česky

Tento článek se zabývá problémem výběru gramatického obsahu učebnice francouzského jazyka. Rada Evropy podporuje iniciativu tvorby deskriptorů Descriptions de niveaux de référence pour les langues nationales et régionales, vycházejících ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, ze zkušeností s předchozími referenčními nástroji a z výzkumů v oblasti výuky cizích jazyků. Tyto nástroje by měly pomoci definovat konkrétním způsobem vzdělávací obsah pro každý jazyk a jazykovou úroveň SERRJ, včetně obsahu učebnic jazyků. Cílem našeho výzkumu je ověřit, zda autoři současných učebnic francouzského jazyka používaných v České republice těží z těchto nástrojů a zda je obsah zkoumaných učebnic v souladu s vývojem morphosyntaktických struktur žáků na úrovni A1 SERRJ.