Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých
NOVOTNÝ, Petr. Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých. In XVIII. Celostátní konference ČAPV. 2010. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých |
Název anglicky | Workplace learning in the context of two transformations of adult vocational training |
Autoři | NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | XVIII. Celostátní konference ČAPV, 2010. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/10:00040948 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | učení;pracoviště;vzdělávání dospělých |
Klíčová slova anglicky | learning;workplace;education;training;adults |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 13. 4. 2011 14:31. |
Anotace |
---|
Vývoj v oblasti profesního vzdělávání dospělých po roce 1989 v ČR lze rozčlenit do dvou fází, přičemž obě tyto fáze mají charakter transformace - proměnily se vnější i vnitřní podmínky realizace učení a vzdělávání, což zasáhlo podstatu celého systému i diskurz profesního vzdělávání dospělých. První transformace měla primárně ekonomický charakter a jejím průvodním jevem byl určitý chaos v představě o roli profesního vzdělávání dospělých a lidských zdrojů v ekonomice a společnosti. Druhá transformace má zřejmě charakter andragogický a jejími zjevnými znaky jsou v první řadě změna diskurzu učení se a vzdělávání dospělých v profesním a pracovním kontextu, dále proměna kultury organizace práce a učení a konečně prosazování nových řešení existujících sociálních a ekonomických problémů i otázek vzdělávání dospělých a rozvoje lidských zdrojů. |
Anotace anglicky |
---|
Developments in the area of professional adult education after 1989 can be divided into two phases, while each of these phases have a character of transformation: external and internal conditions changed, which affected the nature of the whole system as well as the discourse of professional adult education. The first transformation was primarily economic in its nature and its side-effect was a certain chaos in the concept of the role of professional adult education and human resources in the economy and society. The second transformation probably has an andragogic character and its obvious feature is the change in discourse. The second transformation, which we are witnessing nowadays, is much subtler than the - without exaggeration, brutal first transformation. Indicators of second transformation are 1. (mostly) changing professional discourse, not only andragogic, but also managerial, economic, etc.; 2. (scarce) empirical evidence on the changing learning culture in organisations. |
Návaznosti | |
---|---|
1J017/04-DP2, projekt VaV | Název: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje |
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje |
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 16:57