FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. Learning Environments in the Context of the Schools Needs. In Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe. Augsburg: University of Augsburg, 2010, s. 141-154. Mathematics Education with Technology. sv. 1. ISBN 978-3-00-032628-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Learning Environments in the Context of the Schools Needs
Název česky Výukové prosředí v kontextu školských potřeb
Autoři FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ.
Vydání Augsburg, Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe, od s. 141-154, 14 s. Mathematics Education with Technology. sv. 1, 2010.
Nakladatel University of Augsburg
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-3-00-032628-8
Klíčová slova česky matematika výukové prostředí
Klíčová slova anglicky mathematics learning environments
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc., učo 182. Změněno: 19. 10. 2010 12:00.
Anotace
A relatively short time ago, we could hardly imagine the depths of the changes which today's information society is experiencing now. These changes are influencing various areas of our lives and they are also influencing very significantly the education system. For the institutions which are engaged in education, these changes brought, amongst other things, the necessity to define teacher standards and graduate profiles. Future teachers must, during their university education, get new competences, which would reflect the require-ments of society which are oriented to the use of information tech-nologies. One of these competences is the skill of creating modern education environments for both elementary school pupils and secondary school students. We will try to describe how we create this skill having long experience with the education of future teachers. We will present some environments which were created and developed by our students, who are future teachers of mathematics.
Anotace česky
Před relativně krátkou dobou si bylo jen obtížně možné představit hloubku změn, jimiž prochází současná informační společnost. Budoucí učitel musí během svého univerzitního studia získávat nové kompetence, které odrážejí potřeby společnosti výrazně orientované na využití informačních technologií. Jednou z takových kompetencí je dovednost vytvářet moderní výuková prostředí pro žáky základních i středních škol. V této kapitole popisujeme, jak takovou dovednost vytváříme. Představíme některá prostředí navržená a rozvíjená našimi studenty, budoucími učiteli matematiky.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 05:59