a 2010

Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game

FIALÍK, Ivan

Basic information

Original name

Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game

Name in Czech

Unitární šum a Merminova-GHZ hra

Authors

FIALÍK, Ivan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

MEMICS 2010: Sixth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science, 2010

Other information

Language

English

Type of outcome

Conference abstract

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/00216224:14330/10:00045161

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-80-87342-10-7

Keywords in English

Pseudo-telepathy games; Mermin-GHZ game; quantum winning strategy; quantum noise

Tags

International impact
Changed: 13/1/2011 15:23, RNDr. Ivan Fialík, Ph.D.

Abstract

In the original language

A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

In Czech

Pseudotelepatická hra je hra pro dva či více hráčů, pro kterou neexistuje klasická vítězná strategie, ale existuje vítězná strategie založená na sdílení kvantové informace. Poněvadž bezchybná implementace kvantové vítězné strategie je obecně velmi obtížný úkol, je vysoce pravděpodobné, že se hráči dopustí chyb i v případě použití kvantové vítězné strategie. Po uvedení modelu pro pseudotelepatické hry vyšetříme vliv několika základních kvantových šumových kanálů na kvantovou vítěznou strategii pro Mermin-GHZ hru. Rovněž se pro tuto hru budeme zabývat otázkou, jak silný šum je třeba ke smazání rozdílu mezi kvantovými a klasickými hráči.

Links

MSM0021622419, plan (intention)
Name: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Highly Parallel and Distributed Computing Systems
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU
Name: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace (Acronym: SV-FI MAV)
Investor: Masaryk University, Category A