2010
Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game
FIALÍK, IvanBasic information
Original name
Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game
Name in Czech
Unitární šum a Merminova-GHZ hra
Authors
FIALÍK, Ivan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
MEMICS 2010: Sixth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science, 2010
Other information
Language
English
Type of outcome
Conference abstract
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14330/10:00045161
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-87342-10-7
Keywords in English
Pseudo-telepathy games; Mermin-GHZ game; quantum winning strategy; quantum noise
Tags
International impact
Changed: 13/1/2011 15:23, RNDr. Ivan Fialík, Ph.D.
In the original language
A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.
In Czech
Pseudotelepatická hra je hra pro dva či více hráčů, pro kterou neexistuje klasická vítězná strategie, ale existuje vítězná strategie založená na sdílení kvantové informace. Poněvadž bezchybná implementace kvantové vítězné strategie je obecně velmi obtížný úkol, je vysoce pravděpodobné, že se hráči dopustí chyb i v případě použití kvantové vítězné strategie. Po uvedení modelu pro pseudotelepatické hry vyšetříme vliv několika základních kvantových šumových kanálů na kvantovou vítěznou strategii pro Mermin-GHZ hru. Rovněž se pro tuto hru budeme zabývat otázkou, jak silný šum je třeba ke smazání rozdílu mezi kvantovými a klasickými hráči.
Links
MSM0021622419, plan (intention) |
| ||
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU |
|