a 2010

Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game

FIALÍK, Ivan

Základní údaje

Originální název

Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game

Název česky

Unitární šum a Merminova-GHZ hra

Autoři

FIALÍK, Ivan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

MEMICS 2010: Sixth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science, 2010

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/10:00045161

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-87342-10-7

Klíčová slova anglicky

Pseudo-telepathy games; Mermin-GHZ game; quantum winning strategy; quantum noise

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 13. 1. 2011 15:23, RNDr. Ivan Fialík, Ph.D.

Anotace

V originále

A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

Česky

Pseudotelepatická hra je hra pro dva či více hráčů, pro kterou neexistuje klasická vítězná strategie, ale existuje vítězná strategie založená na sdílení kvantové informace. Poněvadž bezchybná implementace kvantové vítězné strategie je obecně velmi obtížný úkol, je vysoce pravděpodobné, že se hráči dopustí chyb i v případě použití kvantové vítězné strategie. Po uvedení modelu pro pseudotelepatické hry vyšetříme vliv několika základních kvantových šumových kanálů na kvantovou vítěznou strategii pro Mermin-GHZ hru. Rovněž se pro tuto hru budeme zabývat otázkou, jak silný šum je třeba ke smazání rozdílu mezi kvantovými a klasickými hráči.

Návaznosti

MSM0021622419, záměr
Název: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace (Akronym: SV-FI MAV)
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty