TROJAN, Jakub, Jan TRÁVNÍČEK a Vladimír HERBER. Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?. Online. In Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, s. 418-424. ISBN 978-80-7368-903-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?
Autoři TROJAN, Jakub (203 Česká republika, domácí), Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Vladimír HERBER (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ostrava, Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010, od s. 418-424, 7 s. 2010.
Nakladatel Ostravská univerzita v Ostravě
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Conference web
Kód RIV RIV/00216224:14310/10:00045223
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-7368-903-2
Klíčová slova česky výuka GISů; střední školy; projekt Prakticky s GISz
Klíčová slova anglicky GIS teaching; Secondary schools; project Prakticky s GISy
Štítky Brno, geographical education, GIS, QGIS, school
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D., učo 151236. Změněno: 17. 1. 2013 08:41.
Anotace
Secondary schools are often missing practical approaches to teaching GIS topics. Nowadays, teachers teach about GIS rather than with GIS. We show an educational pilot project „Prakticky s GISy“ as an example of possible „good practice“ of teaching with GIS at several south moravian grammar schools. The aim of our paper is to discuss if this approach is dynamized method of current teaching standards belongs to the geography in the 21st century or if it is new and innovative approach to deeply rooted curricular documents. Through our project we try to make GIS more active at geographical lessons at secondary schools with peer-to-peer students and teachers participation. The base of our methods lies in using open source technologies directly in educational process.
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 17:31