D 2010

Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?

TROJAN, Jakub, Jan TRÁVNÍČEK a Vladimír HERBER

Základní údaje

Originální název

Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?

Autoři

TROJAN, Jakub (203 Česká republika, domácí), Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Vladimír HERBER (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Ostrava, Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010, od s. 418-424, 7 s. 2010

Nakladatel

Ostravská univerzita v Ostravě

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14310/10:00045223

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-7368-903-2

Klíčová slova česky

výuka GISů; střední školy; projekt Prakticky s GISz

Klíčová slova anglicky

GIS teaching; Secondary schools; project Prakticky s GISy

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2013 08:41, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Anotace

V originále

Secondary schools are often missing practical approaches to teaching GIS topics. Nowadays, teachers teach about GIS rather than with GIS. We show an educational pilot project „Prakticky s GISy“ as an example of possible „good practice“ of teaching with GIS at several south moravian grammar schools. The aim of our paper is to discuss if this approach is dynamized method of current teaching standards belongs to the geography in the 21st century or if it is new and innovative approach to deeply rooted curricular documents. Through our project we try to make GIS more active at geographical lessons at secondary schools with peer-to-peer students and teachers participation. The base of our methods lies in using open source technologies directly in educational process.