HANUŠOVÁ, Světlana. Diferenciace cizojazyčného vzdělávání. In Povinné vzdělávání: vnější nebo vnitřní diferenciace? 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diferenciace cizojazyčného vzdělávání
Název česky Diferenciace cizojazyčného vzdělávání
Název anglicky Differentiation of foreign language teaching
Autoři HANUŠOVÁ, Světlana.
Vydání Povinné vzdělávání: vnější nebo vnitřní diferenciace? 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky cizojazyčné vyučování; individuální zvláštnosti žáka; diferenciace; individualizace
Klíčová slova anglicky foreign language teaching; individual differences in pupils; differentiation; individualization
Změnil Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 31. 3. 2011 16:47.
Anotace
Příspěvek se věnuje studii, kterou autorka realizovala formou akčního výzkumu ve spolupráci se skupinou učitelů anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Po počátečním zmapování běžné praxe učitelů autorka iniciovala experimentální inovace spočívající ve vnitřní diferenciaci výuky na základě diagnostiky učebních stylů žáků. Jedním z hlavních cílů výzkumného šetření bylo monitorování uvažování učitelů v průběhu inovace, se zaměřením na jejich pojetí diferenciace. Na základě výsledků byly formulovány podmínky zavádění vnitřně diferencované výuky cizího jazyka na základních školách, zejména s ohledem na připravenost učitelů na tento typ výuky.
Anotace anglicky
The presentation dealt with the study the author realized with a group of lower secondary teachers of English. After the initial mapping of the current practice in differentiation and individualization the author facilitated the process of innovations consisting in inner differentiation of the teaching process.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 04:23