ŠTAMFESTOVÁ, Petra a Sylva TALPOVÁ. Role managementu kvality při zvyšování výkonnosti podniku. Bratislava: Mezinárodní konference MERKÚR 2010 konaná v rámci Evropského týdne vědy při příležitosti 70. výročí zakožení Ekonomické univerzity v Bratislavě, 2010, 5 s. ISBN 978-80-225-3098-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role managementu kvality při zvyšování výkonnosti podniku
Název česky Role managementu kvality při zvyšování výkonnosti podniku
Název anglicky The role of quality management in increase company performance
Autoři ŠTAMFESTOVÁ, Petra a Sylva TALPOVÁ.
Vydání Bratislava, 5 s. 2010.
Nakladatel Mezinárodní konference MERKÚR 2010 konaná v rámci Evropského týdne vědy při příležitosti 70. výročí zakožení Ekonomické univerzity v Bratislavě
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-225-3098-9
Klíčová slova česky management kvality, TQM, výkonnost podniku
Klíčová slova anglicky quality management, TQM, business performance
Změnil Změnila: Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D., učo 99992. Změněno: 30. 10. 2020 08:18.
Anotace
Článek se zaobírá v současné době velmi aktuálním tématem zabezpečování jakosti ve smyslu TQM a jeho dopady na výkonnost podniku. Na úvod je definován manažerský koncept řízení kvality a výkonnost podniku. Následně je poukázáno na determinanty podnikové úspěšnosti a zdůvodnění významu řízení kvality v podnikové praxi. Následuje syntéza poznatků získaných z provedených zahraničních průzkumů, které se zaobíraly vlivem implementace přístupů TQM na výkonnost podniku, resp. finanční výkonnost či konkurenční výhodu. Cílem tohoto článku je podat základní přehled doposud provedených empirických studií zaměřující se na hledání, resp. potvrzení či vyvrácení vlivu přístupů managementu kvality na výkonnost podniku a zhodnocení potenciálu TQM pro podnikovou praxi v budoucnosti.
Anotace anglicky
The article discusses the currently highly topical issue of quality assurance within the meaning of TQM and its impact on company performance. At the outset, defined the concept of quality control management and business performance. Subsequently, attention is paid to the determinants of business success and justify the importance of quality management in business practice. The following is synthesis of findings from surveys conducted abroad, which is due to undertake the implementation of TQM on business performance, respectively, financial performance and competitive advantage. The aim of this paper is to give an overview of empirical studies conducted so far focused on the search, respectively, confirm or refute the impact of quality management approaches to business performance and assess potential corporate practice of TQM in the future.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 11:22