D 2010

Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0

SUDICKÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0

Název anglicky

Modern Theories of Education and E-learning 2.0

Autoři

Vydání

Nové Město na Moravě, Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol, 4 s. 2010

Nakladatel

Gymnázium Vincence Makovského

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-254-6556-1

Klíčová slova česky

instruktivismus, konstruktivismus, konektivismus, e-learning, web 2.0

Klíčová slova anglicky

instructivism, constructivism, connectivism, e-learning, web 2.0
Změněno: 30. 1. 2019 16:43, Mgr. Petr Sudický

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je charakterizovat současný vývoj vzdělávacích teorií a jejich uplatnění při tvorbě e-learningových materiálů, které jsou vhodné pro podporu vzdělávání na středních školách. Konkrétně jde o otázky, jak integrovat prvky instruktivismu, konstruktivismu i nejnovějšího konektivismu do smysluplného celku, který efektivně poskytuje a rozvíjí znalosti jeho uživatelů. Teoretické koncepty jsou dokumentovány na příkladech za pomoci hotového volně dostupného e-learningového materiálu autora, zabývajícího se tématem sopečné činnosti (viz http://vulkanismus.kvalitne.cz).

Anglicky

The aim of the paper is to summarize current development in the field of educational theories (instructivism, constructivism and connectivism) and how these can be applied when building effective e-learning materials for students at the high-school level. The theoretical concepts are supported by examples using the author's freely-available e-learning tool about volcanism (see http://vulkanismus.kvalitne.cz).