KVIZDA, Martin a Daniel SEIDENGLANZ. Intermodální shift mezi leteckou a železniční dopravou. In Konkurence na evropských železnicích - ekonomické, právní a regionální faktory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 45-59. ISBN 978-80-210-5309-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intermodální shift mezi leteckou a železniční dopravou
Název anglicky Air and Rail Intermodal Shift
Autoři KVIZDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Daniel SEIDENGLANZ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Konkurence na evropských železnicích - ekonomické, právní a regionální faktory, od s. 45-59, 15 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/10:00049005
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5309-0
Klíčová slova česky intermodální konkurence; intermodální shift; železniční doprava; letecká doprava
Klíčová slova anglicky intermodal shift; intermodal competition; rail transport; air transport
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D., učo 11114. Změněno: 22. 9. 2014 23:51.
Anotace
Cílem tohoto příspěvku je analyzovat krátkodobý efekt takové šokové změny nabídky dopravních služeb. Předmětem zkoumání je přesun poptávky od letecké k železniční dopravě ve velmi krátkém období, jako reakce na uzavření mezinárodního letiště v Praze Ruzyni, tzn. odpověď na otázku, do jaké míry využili cestující železnici jako alternativu k zablokované letecké přepravě. Odpověď na tuto otázku je zajímavá z hlediska dopravního plánování, zejména v oblasti investic do dopravní infrastruktury v kontextu evropských reforem a liberalizace železniční dopravy.
Anotace anglicky
The eruption of Eyjafjallajökull volcano in April 2010 blocked air transport in significant part of Europe and influenced international as well as long-distance domestic passenger transport. Airports throughout Europe stayed closed so that thousands of passengers had to cancel their journey or to find another possibility to reach their destinations; in this case they had to choice an alternative transport mode. The aim of the paper is to analyse a short-run effect of shock changes in transport services supply. The question to be answered is in what capacity air passengers prefer rail against road transportation in case of air transportations break down.
Návaznosti
GA402/08/1438, projekt VaVNázev: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
GP205/09/P256, projekt VaVNázev: Letecká doprava a její změny v ČR a v regionu střední Evropy
Investor: Grantová agentura ČR, Letecká doprava a její změny v ČR a v regionu střední Evropy
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 20:57