2010
Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách
Název česky
Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách
Název anglicky
Implications of Current Situation of Inclusive Education in the Czech Republic Based on Legislation and Empirical Study in Primary Schools
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Vítková, M., Havel, J.(eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 23 s. 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045446
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání žák se speciálními vzdělávacími potřebami škola hlavního vzdělávacího proudu legislativa výzkumný záměr empirické šetření
Klíčová slova anglicky
inclusive education pupil with special education needs mainstream school legislation research project empirical study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2011 12:19, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Stať se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postiţením (vydaná OSN v roce 2006) na podzim 2009 v ČR, návazným Národním plánem vytváření rovných příleţitostí pro osoby se zdravotním postiţením a Národním akčním plánem vzdělávání (NAPIV). Uvedena je analýza vybraných jiţ publikovaných výzkumných šetření v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby ţáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a empirického šetření ve vybraných základních školách v Praze. Znění celého příspěvku je přiloženo v elektronické podobě (CD).
Anglicky
The article deals with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities 2 (issued by the United Nations in 2006) ratified by the Czech Republic in fall 2009 and followed by the National Plan on the Development of Equal Opportunities for Persons with Disabilities and National Action Plan for Inclusive Education (referred to as NAPIV). It is followed by the analysis of selected studies published within the research project Special Needs of Pupils in Context of the Framework Educational Program for Basic Education and empirical study in selected primary schools in Prague. The text of the article is attached in electronic form (CD).
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|