D 2010

Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách

Název česky

Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách

Název anglicky

Implications of Current Situation of Inclusive Education in the Czech Republic Based on Legislation and Empirical Study in Primary Schools

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Vítková, M., Havel, J.(eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 23 s. 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045446

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-199-7

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání žák se speciálními vzdělávacími potřebami škola hlavního vzdělávacího proudu legislativa výzkumný záměr empirické šetření

Klíčová slova anglicky

inclusive education pupil with special education needs mainstream school legislation research project empirical study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2011 12:19, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Stať se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postiţením (vydaná OSN v roce 2006) na podzim 2009 v ČR, návazným Národním plánem vytváření rovných příleţitostí pro osoby se zdravotním postiţením a Národním akčním plánem vzdělávání (NAPIV). Uvedena je analýza vybraných jiţ publikovaných výzkumných šetření v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby ţáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a empirického šetření ve vybraných základních školách v Praze. Znění celého příspěvku je přiloženo v elektronické podobě (CD).

Anglicky

The article deals with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities 2 (issued by the United Nations in 2006) ratified by the Czech Republic in fall 2009 and followed by the National Plan on the Development of Equal Opportunities for Persons with Disabilities and National Action Plan for Inclusive Education (referred to as NAPIV). It is followed by the analysis of selected studies published within the research project Special Needs of Pupils in Context of the Framework Educational Program for Basic Education and empirical study in selected primary schools in Prague. The text of the article is attached in electronic form (CD).

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání