2010
Foreign Language Teacher as an Adviser
HANUŠOVÁ, SvětlanaZákladní údaje
Originální název
Foreign Language Teacher as an Adviser
Název česky
Učitel cizího jazyka jako poradce
Autoři
Vydání
1. vyd. Bratislava, Challenges in Foreign Language Education, od s. 42 - 47, 178 s. 2010
Nakladatel
Z-F LINGUA Bratislava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-89328-50-5
Klíčová slova česky
jazykové poradenství;osvojování cizího jazyka;individuální zvláštnosti žáka;učební strategie
Klíčová slova anglicky
language learning advising;second language acquisition;individual differences in language learners
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:08, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Language learning advising aims at providing foreign language learners with advice concerning the ways to learn languages effectively. It reflects modern trends in foreign language education, namely learner-centred and learning-centred approaches. The paper deals with a language advising course for teacher trainees at Masaryk University in Brno. The course participants, students of an English Language Teacher Education (ELTE) study programme act as advisers for the students of a Primary Teacher Education study programme who need to improve their English language skills.
Česky
Jazykové poradenství je možno chápat jako součást činnosti učitele cizího jazyka nebo jako samostatnou profesi. Na univerzitách v Evropě i jinde poměrně běžnou službou studentům, kteří studují cizí jazyk nebo realizují studium svého oboru v cizím jazyce.
Návaznosti
FRVS/144/2010, interní kód MU |
|