JANÍKOVÁ, Věra. Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien. In Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. 1. vyd. Baltmannsweiler: Schneider Verlag, 2010, s. 347-358. ISBN 978-3-8340-0745-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien.
Název česky Boloňský proces a příprava učitelů v České republice.
Název anglicky The Bologna Process and Teacher Education in Czech Republic.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Baltmannsweiler, Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. od s. 347-358, 12 s. 2010.
Nakladatel Schneider Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00049015
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8340-0745-2
Klíčová slova česky Boloňská deklarace; transformace českého vysokého školství; vzdělávání učitelů cizích jazyků
Klíčová slova anglicky Bologna Declaration; transformation of the Czech higher education; foreign language teachers education
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 31. 3. 2011 21:19.
Anotace
I český vzdělávací systém v oblasti vysokého školství se transformuje v duchu Boloňské deklarace. V článku jsou společně s kritickým komentářem představeny vybrané aspekty transformačního procesu na příkladu jedné vysoké školy v České republice zaměřené na vzdělávání učitelů.
Anotace česky
Auch das tschechische Hochschulsystem wird im Geiste der Bologna-Erklärung umgesetzt. Im Beitrag werden samt einem kritischen Kommentar einige Aspekte dieses Transformationsprozesses am Beispiel von einer Pädagogischen Hochschule in der Tschechischen Republik präsentiert, die Lehrerinnen und Lehrer ausbildet.
Anotace anglicky
Even in the Czech educational system for higher education was transformed in the spirit of the Bologna Declaration. The paper, together with a critical commentary presents some aspects of the transformation process on the example of one high school in the Czech Republic aimed at teachers education.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaVNázev: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 10:21