JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK, David SOLNIČKA a Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010, 143 s. Publikace VUP. ISBN 978-80-87000-39-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Název česky Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Název anglicky Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Tomáš PAVLAS (203 Česká republika), Jan SLAVÍK (203 Česká republika), David SOLNIČKA (203 Česká republika) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, 143 s. Publikace VUP, 2010.
Nakladatel Výzkumný ústav pedagogický
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045642
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87000-39-7
Klíčová slova česky kurikulární reforma; gymnázium; učitelé; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky curricular reform; gymnasium; teacher; questionnaire
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 9. 1. 2011 19:41.
Anotace
Kniha je výsledkem dotazníkového šetření, jehož cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptance kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Jako proměnné na pozadí byly zkoumány spokojenost se školstvím a gymnaziálním vzděláváním, obeznámenost s reformními záměry a s kurikulárními dokumenty, podpora kurikulární reformy. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.
Anotace anglicky
Publication is outcome of questionnaire survey, whose aim was to analyse the current phase of the curricular reform, it whitch the teachers actually start to base their teaching on the new curricular documents. The main focus of the survey lay in three domains: the acceptance of curricular reform, teachers beliefs about curriculum, purposes of curriculum. Among other examined variables were contentedness with secondary comprehensive education, knowledge about aims of the reform and support for the reform. The research sample consited of 1098 respondents from 58 schools.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 04:33