KROČA, David. K problému problémové dramatiky: Já, Jákob Vítězslava Gardavského. Bohemica litteraria. Brno: Masarykova univerzita, roč. 59, č. 1-2, s. 189-197. ISSN 1213-2144. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K problému problémové dramatiky: Já, Jákob Vítězslava Gardavského
Název česky K problému problémové dramatiky: Já, Jákob Vítězslava Gardavského
Název anglicky Contribution to the discourse on problem drama: Já, Jákob by Vítězslav Gardavský
Autoři KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bohemica litteraria, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1213-2144.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045726
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Gardavský; problémová dramatika; česká literatura; interpretace; filozofie
Klíčová slova anglicky Gardavský; problem drama; czech literature; interpretation; philosophy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Změněno: 16. 12. 2010 13:49.
Anotace
Studie se zabývá interpretací divadelní hry filozofa Vítězslava Gardavského (1923-1978) Já, Jákob (prem. 1968). Drama vycházející z biblických motivů ztvárnilo starozákonní mýtus o Jákobovi jako podobenství o věčném zápasu člověka o identitu osobnosti. Autor studie se pokouší odpovědět na otázky, do jaké míry hra vyčnívá z kontextu dramatiky šedesátých let 20. století, zda naplňuje znaky tzv. problémového dramatu a proč jsou omezené její divadelní možnosti.
Anotace anglicky
The paper deals with the interpretation of the play Já, Jákob (prem. 1968) written by the philosopher Vítězslav Gardavský (1923-1978). This drama, well rooted in biblical motifs, presents the Old Testament myth of Jacob as a parable of mans eternal struggle for his own identity. The author of this paper is trying to answer the question to what extent this drama stands out from the context of drama of the 1960s, whether it comprises the features of so-called problem drama and why the potential of its theatre presentation is considerably limited.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 11:30